Практичні

Лабораторна робота 1


Тема: Застосування засобів інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності навчання

 Проведіть віртуальну екскурсію у віртуальному музеї, виставці.
1)Музей Мармоттен - Моне. Париж.
Найповніша у світі колекція спадщини Моне.Велика Зала Француза і його сучасників приваблюють шанувальників імпресіонізму.Однак імпресіонізм - не єдине, чим може зацікавити цей невеликий старовинний будиночок.
Урок Сучасної художньої культури.

2)Художній музей Тель-Авіва. Ізраїль.
Колекція творів ізраїльського мистецтва музей охоплює період починаючи з 1920-х рр. XX ст. і до наших днів.
Урок СХК.

3)Муніципальний музей приватних колекцій ім.О.В.Блещулова. Україна. Одеська обл.
Єдиний музей в Україні такого характеру. Основна його частина - твори декоративно-прикладного мистецтва, погруповані у міні-колекції.
Урок Трудового мистецтва





Лабораторна робота №2


Тема: Проектна організація навчального процесу з використанням інформаційних технологій.

За обраною темою проекта складіть план його виконання та опишіть зміст кожного з етапів його виконання.
 

Петро Ілліч Чайковський-українець за творчим духом
Мета:
-охарактеризувати творчість композитора;
-опрацювати існуючу літературу,змістом якої є музична спадщина П.І.Чайковського;
-визначити тематику  музичної мови творця.
Завдання:
Підвищити якість та збільшити кількість інформації про музичні твори.П.Чайковського.
Вид проекту:
дослідницький проект — це варіант наукового дослідження (вивчення історії творчості композитора)
творчий проект — це проект, що припускає вільний і часом нетрадиційний підхід до його виконання й до презентації результатів (відео,гра на музичному інструменті,слухання творів тощо).
Тип проекту:
-монопроект:розглядається лише музична тематика;
-за кількістю учасників:груповий(10 учасників);
-за характером проекту:серед учасників одного навчального закладу);
-за тривалістю:короткостроковий.
Ціль:
-дослідити родовід великого композитора;
-охарактеризувати творчість композитора та теренах України;
-ознайомитись з працями композитора,створених на території Росії.
Робота над проектом:
-ознайомлення із біографією композитора(2 учасників);
-опрацювання раннього періоду творчості(2 учасників);
-опрацювання творчості композитора в Україні(2 учасників);
-визначення впливу України на «музичну підсвідомість» митця(2 учасників);
-ознайомитись з провідними сферами творчості П.Чайкоського(2 учасників).
Зміст проекту.
Біографія.
Петро Ілліч Чайковський народився 7 травня(за новим стилем) 1840 року в далекій Вятській губернії, але у великій мірі його життя та творчість пов'язані з Україною.
Диригував своїми операми і концертами в Росії та за кордоном(Англія,Німеччина,Америка,Франція).Тільки під кінець життя поселився в Кліну,де зберігся його будинок.Похований в Александро-Невській лаврі Санкт-Петербурга.
Ім'я Петра Ілліча Чайковського носить Київська державна консерваторія (тепер музична академія). В Україні є Державний музей Петра Чайковського та Надії фон Мекк в садибі -палаці фон Мекків в Браїлові,музична школа імені П.Чайковського в м.Кам'янка на Черкащині,музеї, пам'ятники. Його твори виконувалися і виконуються українськими митцями.
Чайковський в Україні.
Україна дала світовій культурі багато великих імен, які збагачували своїм талантом культури інших народів. Хоча Петро Ілліч Чайковський (1840—1893) вважається видатним російським композитором, але він творив свою геніальну музику саме під генетичним впливом своїх козацьких коренів. Добре був обізнаний з українським фольклором і дуже любив його за мелодійність, глибокий ліризм, який використовував у своїх різножанрових музичних творах.
Донедавна у величезній літературі про Чайковського про його українське походження майже не йшлося, а якщо його й згадували, то нашвидку. Дослідники в основному писали про те, що він часто виїжджав для праці та відпочинку в Україну (Кам’янка, Браїлів, Тростянець, Низи), де милувався її природою, яка, мовляв, надихала його на творчість, народжувала музичні образи. Це частково так. Але треба також враховувати те, що у заідеологізований період минулої комуністичної доби возвеличувалося все, що створювалося великим російським народом. Чайковський, звичайно, у першу чергу збагатив російську музичну культуру.
Щодо історії свого родоводу сам Петро Ілліч іноді ставився іронічно. В одному із листів він, зокрема, писав: «Точно зовсім не знаю, хто були мої пращури (зі сторони батька). Мені відомо, що мій дід був лікарем і жив у Вятській губернії, а тому моє генеалогічне дерево губиться у пітьмі невідомості...»
Дід композитора (по батькові) Петро Федорович Чайковський народився 1745 року в селі Миколаївка Полтавської губернії, в родині козака Федора Чайки.
Із 24-річного віку Петро Ілліч майже щороку по кілька місяців жив в Україні, де написав понад 30 творів, серед яких — опери «Коваль Вакула» («Черевички»), «Мазепа», пісня-романс «Садок вишневий коло хати», дует «На вгороді коло броду» на слова Т. Шевченка. Взагалі він використав у своїх творах багато українських народних пісень.

Полюбивши мальовниче Поділля, Петро Ілліч писав: «Поїздки в Браїлів залишаться в моїй пам’яті світлими спогадами про найпоетичніші дні мого життя». До наших днів тут добре зберігся палац сімейства фон Мекк, де створено Музей композитора.
Взагалі, Поділля в подорожах Чайковського в Україну посідає особливе місце. Сюди композитора привела тривала дружба з Надією Філаретівною, вдовою багатого залізничного промисловця Карла Федоровича фон Мекка, який 1868 року придбав чималий маєток у Браїлові, що перед тим майже двісті років належав родині магнатів Потоцьких. Їхнє заочне знайомство припадає на грудень 1876 року, коли Петро Ілліч отримав лист від пристрасної прихильниці своєї творчості. Це дивовижне листування тривало тринадцять років.
А в Кам’янці на Черкащині Петро Ілліч «знайшов відчуття миру в душі, яке даремно шукав у Москві та Петербурзі». Понад 28 років життя Чайковского пов’язані з містом над Тясьмином. Тут він написав «Лебедине озеро», «Орлеанську діву», «Сплячу красуню», «Євгенія Онєгіна»... І це не повний перелік творів, над якими він працював у Кам’янці.
Петро Ілліч неодноразово відвідував Слобожанщину. Особливо йому припала до душі садиба Миколи Кондратьєва, що розташована в селі Низи поблизу Сум. Саме тут він працював над операми «Коваль Вакула», «Опричник», Другою та Третьою симфоніями, створив кілька фортепіанних п’єс та романсів. Знайомство молодого композитора з цим чудовим краєм відбулося в липні 1871 року. А у Тростянці він написав свій перший симфонічний твір — увертюру до драми О. Островського «Гроза».
Як бачимо, величезний пласт безсмертної творчої спадщини Петра Ілліча Чайковського походить саме з України, бо звідси його родинні корені. Земля пращурів покликала його до себе, щоб він за Божими настановами у своїх геніальних музичних творах показав красу і велич української душі, її творчу силу, героїчну і драматичну історію великого народу, з якого він вийшов у великий світ високого мистецтва.
Провідні сфери творчості.
Хоча провідними сферами творчості були опера та симфонія, композитор писав музику майже у всіх жанрах. В його музиці відбиті глибокі соціально-етичні конфлікти, що були породжені російською дійсністю 2-ї половини 19 століття. Зіткнення прагнень до повноти життя та почуттів із жорстоко ворожою дійсністю служить джерелом гострого напруженого конфлікту, часто отримує у творах композитора трагічний результат. Помітне підсилення трагічного начала спостерігається у творах останніх років (наприклад, опера «Пікова дама», 6-а симфонія). Проникливий мистець-психолог, Чайковський розкривав внутрішній світ людини в різних його проявах — від м'якої ліричної задушевності до захоплюючого трагізму. Світле життєствердне начало втілювалося ним у картинах народних веселощів і урочистостей або в ідеально прекрасних поетичних образах, що виражають романтичну мрію про наповнене й гармонійне життя.
Музиці Чайковського властиве мелодичне багатство, пов'язане з інтонаціями народної пісні і міського романсу.
Видатний є внесок Чайковського у розвиток концертного жанру. Його фортепіанні та скрипковий концерти поєднують симфонічний розмах з віртуозністю, темпераментністю і яскравістю колориту.




Лабораторна робота № 3


Тема: Модернізація процесу навчання на основі використання єдиного інформаційного освітнього середовища.

1.Складіть план підготовки та проведення веб-заняття на тему:Петро Ілліч Чайковський-українець за творчим духом.
План розробки навчального матеріалу дистанційного заняття (веб-заняття) Основне завдання вчителя - зробити таку структуру заняття, яка б змогла організувати навчальну діяльність учнів у дистанційному режимі.
План:
1. Для початку визначити вид, форму і тему заняття, для якого розроблятиметься навчальний матеріал.
2. Далі сформулювати і записати основну мету, яку повинен досягти учень або різні групи учнів після роботи з веб-матеріалом.
3. Визначити основні тематичні блоки, з яких буде складатись матеріал. Дати їм назви і вказати їх короткий зміст.
До заняття надати перелік не менше п'яти блоків за такою типологією: мотиваційний блок; діагностичний блок; вступний блок;  довідкові матеріали; означення, роз'яснення термінів, імен, понять тощо; проблемні блоки, що потребують від учня самовизначення щодо протиріч чи запропонованих підходів; варіативні блоки (дозволяють учню вибирати індивідуальну траєкторію подальшої діяльності); творчі завдання, орієнтовані на створення учнем продукту; вправи; різні класифікації; заохочувальний блок; блок самооцінки.
4. Для кожного з обраних блоків наводиться зразковий навчальний зміст і встановлюється його місце в системі гіперпосилань на інші сторінки.
5. Гіперпосилання в навчальному матеріалі можуть застосовуватися двох типів -  внутрішні (на сторінки з цього самого сайта) і зовнішні(на сторінки з мережі Інтернету). За допомогою пошукових систем можна знайти необхідний для заняття навчальний матеріал. А також знайти посилання на освітні ресурси Інтернету, які мають органічний зв'язок з текстом заняття і відповідають його завданням, і додати їх до готового матеріалу.
План підготовки веб-заняття:
1.Пошук інформації та обмін нею з усіма учасниками.
2.Вибрала сервіс, на якому і буде проводитись заняття - Campus.ru - соціальна мережа для студентів і молодих фахівців, де викладач може створювати власні навчальні курси і додавати слухачів, організовувати веб заняття, електронні обговорення. Крім того на порталі є доступ до wiki- підручників.
3.Підготовка відповідних матеріалів.
Проведення веб заняття:
1)Зареєструвалась на сайті Campus.ru.
2)Розробила план проведення вебзаняття.
3)Ознайомила усіх учасників з інформацією.
4)Розіслала усім повідомлення про веб заняття.
5)Ознайомила всіх учасників з планом заняття;
У веб заняті я намагалсь, щоб усі учасники були схильні до дискусії, обговорення  усіх питань.Намагась включити до розмови кожного, щоб якомога більше розповсюдити інформацію.


2.Охарактеризуйте інформаційне суспільство, його цілі та вплив на інформатизацію освіти.

Характерними рисами інформаційного суспільства є такі:
 формування єдиного інформаційно-комунікаційного простору країни як частини світового інформаційного простору;
 становлення і домінування в різних сферах діяльності ІКТ;
 створення та розвиток ринку інформації та знань;
 підвищення рівня освіти.
Світовий процес переходу від індустріального до інформаційного суспільства, а також сучасні соціально-економічні процеси вимагають суттєвих змін у багатьох сферах діяльності держави, а особливо в освіті. Інформатизація освіти як складова частина цього процесу є системою методів, процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою накопичення, обробки, зберігання, розповсюдження та використання інформації в інтересах її споживачів. 
Можна виділити такі цілі інформатизації суспільства:
 підвищення якості освіти через впровадження та використання сучасних ІКТ у навчальний процес;
 забезпечення доступу до знань та даних для кожного члена суспільства;
 розвиток інтелектуальних і творчих здібностей на базі індивідуалізації освіти;
 забезпечення випереджального навчання фахівців.

3.Наведіть приклад використання e-learning, m-learning, b-learning в навчальному процесі ВНЗ та опишіть відповідну педагогічну технологію.

У сервісі LearningApps.org  я створила вправи на музичну тематику:






1)"Музичний світ" гра "Парочки".







2)"Музичний світ"  гра "Знайти слова".



Лабораторна робота № 5

Тема: Мережеві офіси. Сервіси спільного редагування документів.

1.Створити у службі Диск свого акаунта форму для проведення анкетування



2.Робота з текстовим документом в Google



Лабораторна робота № 4


Тема: Створення і використання електронного навчально-методичного комплексу в навчальному процесі.

1.Проведіть порівняльний аналіз НМК та ЕНМК з будь-якої дисципліни, виділіть окремо переваги та недоліки кожного з них у процесі їх використання в навчальному процесі ВНЗ.

Я спробую провести аналіз НМК та ЕНМК такої дисципліни як ІКТ.



На головній ЕНМК користувач переходить до відповідних розділів.
 Кожний розділ має відповідні вкладки на окремі теми розділу.  Чим цікаві 
лекцій в даному ЕНМК, особисто для мене:
·        Матеріал поданий на доволі зрозумілому рівні і навіть важкі питання і поняття пояснюються досить дохідливо.
·        Сам інтерфейс програми дуже красочний, користування ЕНМК легке, навчання за допомого цього комплексу приносить одне задоволення.
Також на головній подані такі розділи як: методичні та навчальні матеріали, контроль знань та література. Кожен із цих розділів містить підрозділи, які допомагать студенту швидше знайти необхідну інформацію.

Переваги та недоліки ЕНМК.
Переваги:
1)Різноманітність форм представлення інформації ;
2)Інтерактивність ЕНМК у реальному часі, яка реалізується на мультимедійному комп’ютері;
3)Можливість адаптації змісту навчального матеріалу до індивідуальних особливостей студентів;
4)Невербальне середовище навчання;
5)Можливість швидкого та точного пошуку необхідного навчального матеріалу за ключовими словами.
Недоліки:
1)Необхідність програмного забезпечення для роботи з певним ЕНМК;
2)Оволодіння особливостями інтерфейса кожного окремого ЕНМК;
3)Необхідність набуття студентами спеціальних навичок маніпуляції мультимедійними ресурсами.
Переваги та недоліки НМК:
Переваги:
1)Формує чітку структуру процесу надання конкретного знання у взаємозв’язку з іншими знаннями, які формують певний освітньо- кваліфікаційний рівень;
2)Забезпечує цілісність навчання, систему знань, уявлень і навичок, які має здобути студент у процесі навчання.
Недоліки:
1)Виступає лише як набір компонентів, що відносяться до одного предмета, але не являє собою єдиного цілого.

2.Створіть ЕНМК з будь-якої дисципліни, яку ви вивчаєте, опишіть принципи його побудови, структуру та методику використання.

Я спробувала створити ЕНМК з дисципліни,яку я вивчаю - Основи музичної інтерпритації.
ЕНМК містить розділи:
1)Головна
2)Лекції
3)Практичні заняття
4)Питання до екзамену
5)Додаткові матеріали
6)Література.
На головній міститься вступне слово,для того, щоб той хто заходить на даний ЕНМК уявляв з чим має справу. В розділі Лекції містяться підряд усі лекції, які ми проходили. В розділі Практичні - питання для підготовки до практичних занять. В розділі Питання до екзамену студент матиме змогу побачити перелік усіх питань, які будуть представлені на екзамені. Відкриваючи розділ Додаткові матеріали студент ознайомиться з додатковою інформацією про композиторів, з презентаціями, фото та відео різних інтерпритованих виконань. В розділі Література буде представлено список усіх посилань та книг.



Лабораторна робота №7

Аналіз Веб-квесту "Монстри минулого" Піскорська Таїса.

Переваги Веб-квесту:
Тема Веб - квесту надзвичайно цікава, адже досі, в наш час, людина так і не змогла знайти відповідь напитання:чи дійсно існували динозаври?. 
Оформлення цікаве.Чітко поставленні питання та завдання.
Недоліки Веб-квесту:
Як на мене, то трохи мало інформації. Саме оформлення веб-квесту притягує, проте коли прочитуєш інформацію, розумієш що нічого нового не дізнався.
Структура веб-квесту:
1)Головна. Коротка відомість про динозаврів.

2)Вступ.

3)Завдання. Декілька запитань, на які потрібно дати відповідь.

4)Проблема даної теми.

5)Процес.Загальний план роботи для учнів. Ресурси, які потрібні для виконання роботи.

6)Ролі. План роботи та ролі кожної із підгруп.


7)Критерії оцінювання.Опис критеріїв і параметрів оцінки виконання Веб-квесту.

8)Джерела інформації. Список використаних ресурсів.

9)Висновки.Підсумовуються усі результаті, досягнуті учніми під час виконання роботи.

10)Відомості про автора.

Структура веб-квесту:
Виконання Веб-квесту:
1. Ознайомившись із проблемою та завданням даної теми учні діляться на групи біологів-науковців по 5-6 чоловік.
2.Уважно і детально вивчають завдання своєї групи.
3.Розподіляють завдання всередині своєї групи.
4.Виконуть свої завдання і готують загальний звіт-презентацію.


Лабораторна робота №8

Проаналізувати обраний блог-квест.


Тема Блог-квесту є актуальною, адже розвиток інтерактивної технології Веб-квест, її інтеграція з технологією Блогів зумовили появу технології Блог-квест.Особливого значення набуває ця технологія в освіті. Освітній Веб-квест (webquest) - проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якої використовуються інформаційні ресурси Інтернет.

Розглянемо Веб-квест  "Музика серця" за творчістю П. І. Чайковського. Метою даного веб-квесту є  популяризація творчості П. І. Чайковсього серед студентів, учнів, підвищення мотивації до саморозвитку, самостійного навчання; допомога викладачам в організації роботи.


Розглянемо Веб-квест "Народна пісня - джерело натхнення Леонтовича". Головна тема цього веб-квесту присвячена творчості видатного українського композитора, хорового диригента, громадського діяча, педагога – 
Миколи Дмитровича Леонтовича


Розглянемо веб-квест "М. Лисенко - основоположник української класичної музики".Головними завданнями даного веб-квесту є :дослідити життєвий та творчий шлях М.Лисенка; оформити результати у вигляді  переліку відомих творів композитора; дослідити пісенну творчість композитора.

 Створення блогу.
Блог-квест, що містить три Веб-квести, складається з таких
частин:
-   представлення фонової інформації та ознайомлення студента з
темою Веб-квеста;
-   постановка задачі, яка б зацікавила студента (актуальна проблема і ситуація).


Немає коментарів:

Дописати коментар